۲۸ دی ۱۳۹۶ 18 January 2018
داخلی
۰
جمعه ۲۲ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۰۱
Share/Save/Bookmark
 
حجت‌الاسلام حسینی قزوینی در تحلیل ادعای مدعی دروغینی به نام احمدالحسن؛
از شیطانی دانستن حکم مرجعیت تا تحصیل در حوزه علمیه نجف!
 
یکی دیگر از ادعاهایی که احمد الحسن اظهار می‌دارد، این است که معتقد است در حوزه علمیه نجف و هم چنین نزد امام مهدی درس خوانده است. از طرف دیگر، معتقد است حوزه علمیه، چیزی جز جهل نیست. حسینی قزوینی در پاسخ به این ادعای احمد الحسن گفت: چنانچه حوزه علمیه، چیزی به نام جهل باشد، پس چرا شخص احمدالحسن در حوزه علمیه درس خوانده است؟
 
به گزارش خبرگزاری رضوی يكى از عقايد مشترك بين تمامى ملل و اديان، اعتقاد به منجى الهى است كه مى‌تواند منشأ بركات فراوان و خير كثير به دنبال داشته باشد. در خصوص زندگانی امام زمان(عج) و مقوله «مهدویت» برخی از سؤالات و شبهات مطرح می‌شود که فراگیر و همگانی است، سوالاتی که چه از سوی معتقدان و چه منکران و لازم است به آن ها پاسخ داده شود.
حجت‌الاسلام حسینی قزوینی در سلسله نشست‌های پیرامون مسئله
اهل تسنن معتقد است هنوز آن مهدی که انبیاء، بشارت آمدن او را داه اند، به دنیا نیامده است و یکی ازنشانه های آخرت را به دنیا آمدن حضرت مهدی(عج) می دانند. در حالی که در پاسخ به آن ها می توان گفت که بسیاری از اشخاص معروف اهل تسنن همانند ابن خلدون، ابن حجرعثقلانی و...معتقدند که حضرت مهدی به دنیا آمده است.
مهدویت که روزهای جمعه در مسجد حضرت زینب(س) پردیسان قم برگزار می‌گردد به اهم شبهات در محور مهدویت می‌پردازد. او، یکی از شبهات اساسی که در دیرزمان، توسط اهل تسنن، وهابیت و ابن تیمیه مطرح شده است را مسئله مهدویت عنوان کرد.
وی در ادامه، شبهات مهدویت را بالای 500 عدد دانسته و بیان داشت: گرچه برخی از این شبهات، ارزش طرح کردن و جواب دادن ندارد، اما درعین حال می‌بایست به آن‌ها جواب داد، زیرا ذهن جوانان شیعه و سنی را درگیر نموده و به دنبال پاسخ آن هستند.
حسینی قزوینی گفت: وهابیت، اهل تسنن و شخص ابن تیمیه، منکر مهدویت نیستند و حتی کسانی که منکر مهدویت می‌باشند را مسلمان نمی‌دانند، اما در عین حال، مهدویت نوعی را قبول دارند، یعنی مهدویتی که انبیاء گذشته، بشارت آمدن او را داده‌اند. اهل تسنن معتقد است هنوز آن مهدی که انبیاء، بشارت آمدن او را داده‌اند، به دنیا نیامده است و یکی از نشانه های آخرت را به دنیا آمدن حضرت مهدی(عج) می‌دانند. در حالیکه در پاسخ به آن‌ها می‌توان گفت که بسیاری از اشخاص معروف اهل تسنن همانند ابن خلدون، ابن حجرعسقلانی و... معتقدند که حضرت مهدی
یکی ازمسائل مهمی که امروزه در جوامع شیعه طرح شده است، ظهور مدعیان دروغین در مسئله مهدویت می باشد که مدعی هستند ما فرزندان حضرت مهدی(عج)هستیم وبا این ادعای خود، بسیاری ازطلبه ها رافریب داده اند.
به دنیا آمده است، حتی ذهبی نیز بر ولادت ایشان تصریح می‌کند. بنابراین، این ادعای وهابیت و اهل تسنن رد می‌شود.
ایشان در ادامه به یکی از افرادی که همواره در سازمان سیا و سازمان های جاسوسی امریکا، نقش به سزایی داشته است، اشاره نمود و گفت: فوکویاما، از دانشمندانی است که معتقد است شیعه، دو رمز موفقیت دارد. یکی پرچم سرخ و شهادت و دیگری پرچم سبز و مهدویت. اگر بخواهیم بر شیعه پیروز شویم، باید این دو پرچم را بزنیم . فوکویاما، بهترین اقدام در این زمینه را طرح مسئله مهدویت و ظهور مدعیان دروغین در میان شیعیان می‌داند. هم چنین او به نقش مهم ولایت فقیه در میان شیعه اشاره کرده و مدعی است: اگر ولایت فقیه شیعه را از بین ببریم، بال سرخ و سبز شیعه خواهد شکست.
حسینی قزوینی در بخش دیگری از بیانات خود به یک شبهه درون شیعی در خصوص مسئله مهدویت اشاره کرده و گفت: یکی از مسائل مهمی
یکی از ادعاهایی که احمد الحسن اظهار می دارد، این است که معتقد است در حوزه علمیه نجف و هم چنین نزد امام مهدی درس خوانده است. ازطرف دیگر،معتقد است حوزه علمیه، چیزی جز جهل نیست.
که امروزه در جوامع شیعه مخصوصا ایران و عراق مطرح شده است، ظهور مدعیان دروغین در مسئله مهدویت می‌باشد که مدعی هستند ما فرزندان حضرت مهدی(عج) هستیم و با این ادعای خود، بسیاری از طلبه‌ها را فریب داده‌اند.
او ضمن اشاره به یکی از این مدعیان دروغین به نام احمد الحسن، تصریح کرد: احمد الحسن، شخصی است که مدعی است نسبش، بعد از چهار نسب به حضرت مهدی(عج) می‌رسد، در حالیکه خود در ادامه اظهار نموده است که از نسب پنجم، مقطوع النسب شده است. به عبارتی دیگر، خود را از زمان امام عسکری(ع)، مقطوع النسب دانسته است. بنابراین نمی‌تواند خود را فرزند امام مهدی بنامد. هم چنین، در کتاب "الغیبۀ" شیخ طوسی چنین آمده است که همه ائمه، بعد از خود فرزندی دارند که بعد از خود، امام خواهد شد، جز امام مهدی که فرزندی ندارد. این روایت نیز ادعای احمد الحسن
یکی دیگر ازادعای احمدالحسن، این است که حکم آیت الله سیستانی را حکمی شیطانی می داند. درحالی که این ادعا وتوهین به مراجع، صریحا مخالفت با موازین شیعه و اهل بیت محسوب می شود وکسی که خود را فرزند امام مهدی می داند، نباید چنین اعتقادی داشته باشد.
را باطل می‌کند.
یکی دیگر از ادعاهایی که احمد الحسن اظهار می‌دارد، این است که معتقد است در حوزه علمیه نجف و هم چنین نزد امام مهدی درس خوانده است. از طرف دیگر، معتقد است حوزه علمیه، چیزی جز جهل نیست. حسینی قزوینی در پاسخ به این ادعای احمد الحسن گفت: چنانچه حوزه علمیه، چیزی به نام جهل باشد، پس چرا شخص احمدالحسن در حوزه علمیه درس خوانده است؟
یکی دیگر از ادعای احمدالحسن، این است که حکم آیت الله سیستانی را حکمی شیطانی می‌داند. در حالیکه این ادعا و توهین به مراجع، صریحا مخالفت با موازین شیعه و اهل بیت محسوب می‌شود و کسی که خود را فرزند امام مهدی می‌داند، نباید چنین اعتقادی داشته باشد. در این خصوص، روایتی از امام صادق تصریح می‌کند که اگر کسی نظر مراجع را رد کند، گویا نظر امامان را رد نموده و رد نظر امامان، رد نظر خداست و هم چنین، در حد شرک به خدا محسوب می‌شود.
حسینی قزوینی در پایان به این نکته تأکید نمود که شیعیان و مخصوصا طلاب حوزه علمیه، ضمن توجه نکردن به شایعه ها، فریب مدعیان دروغین مهدویت را نخورند.
 
89/56
Share/Save/Bookmark
کد مطلب : ۲۲۷۷۴
 


ارسال
 
انتشار یافته:
در صف انتشار:
۰
تکراری،غیرقابل انتشار:
۰