۸ فروردين ۱۳۹۶ 28 March 2017
۰
پنجشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۲۰
Share/Save/Bookmark
 
مدیرکل تبلیغ و ترویج معاونت قرآت و عترت وزارت ارشاد خبر داد:
فعالیت ۵۲ رسانه قرآنی در کشور/ یارانه ٣ برابری برای رسانه‌هایی که در حوزه قرآن ورود جدی دارند
 
مدیرکل تبلیغ و ترویج معاونت قرآت و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه از شش هزار و ۴۰۰ نشریه در کشور تنها ۵۲ عنوان از این نشریات با حوزه دین و قرآن مرتبط هستند، گفت: مهجوریت دین و قرآن در حوزه رسانه پسندیده نیست.
 
به گزارش خبرگزاری فرهنگ رضوی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، اصغر امیرنیا، مدیرکل تبلیغ و ترویج معاونت قرآت و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره ملی آیات «رسانه و مطبوعات، قرآن و عترت» در دفتر معاون سیاسی امنیتی استاندارمازندران، با اشاره به فعالیت ٦ هزار و ٤٠٠ نشریه در سراسر کشور، عنوان داشت: از این تعداد ٤٢٠ پایگاه خبری، ٤ هزار نشریه سراسری، ٣٠٠ نشریه منطقه ای، یکهزار و ٤٠٠ نشریه استانی و ٢٠٠ نشریه محلی در امر اطلاع‌رسانی فعال هستند.
 
وی به نقش مهم نشریات در حوزه روشنگری و اطلاع رسانی در جامعه اشاره کرد و گفت: تلاش داریم با برگزاری جشنواره‌های مطبوعات با محوریت قرآن و عترت، زمینه ساز توسعه و ترویج قرآن و سیره ائمه معصومین(علیهم السلام) در بین اقشار مختلف جامعه باشیم.
 
امیرنیا با بیان اینکه برگزاری ١٨جشنواره ملی آیات با موضوعات مختلف در دستور کار معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جانمایی شده است، افزود: از این تعداد ٨ جشنواره در رشته های مختلف به میزبانی برخی استان های کشور در سال گذشته برگزار و امسال نیز ٨ جشنواره دیگر برگزار می شود.
 
وی با بیان اینکه استان مازندران از ظرفیت و توانمندی خوبی برای میزبانی جشنواره ملی آیات برخوردار است، ادامه داد: مازندران در عرصه قرآن و رسانه از استان های برخوردار محسوب می شود.
 
امیرنیا با بیان اینکه از ٦ هزار و ٤٠٠ نشریه کشور تنها ٥٢ عنوان از این نشریات با حوزه دین و قرآن مرتبط هستند، اظهار داشت: مهجوریت دین و قرآن در حوزه رسانه پسندیده نیست.
 
وی با اشاره به اینکه گفتمان سازی فصل مشترک همه نشریات است، گفت: نشریات بایستی در جهت معرفت افزایی گام بردارند.
 
امیرنیا با اشاره به اینکه تمامی دستورالعمل های قرآن کاربردی است و باید از آن بهره برداری متعارف صورت گیرد، خاطرنشان کرد: رسانه می تواند بیشترین سهم را از فهم و ترویج قرآن داشته باشد.
 
وی با بیان اینکه فهم و انس با قرآن عمل به این معجزه رسول خدا(صلی الله علیه وآله) را همراه دارد، افزود: با کاربردی شدن قرآن و عترت در جامعه آسیب ها کاهش می یابند و جامعه به سمت رستگاری رهنمون می شود.
 
امیرنیا با بیان اینکه با برگزاری جشنواره ملی آیات در حوزه رسانه و مطبوعات تلاش داریم وضعیت مطلوب این عرصه شناسایی و نقاط ضعف مرتفع و نقاط مثبت را تقویت کنیم.
 
وی با اشاره به اینکه با مصوبه معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رسانه هایی که در حوزه قرآن و عترت ورود جدی دارند از یارانه ٣ برابری برخوردار می شوند، افزود: همچنین طرح آموزه های دینی با زبان هنر و رسانه های جدید نیز مورد حمایت قرار می گیرند.
 
امیرنیا با بیان اینکه استفاده از خبرنگار عمومی در حوزه رسانه قرآن و عترت شایسته نیست، گفت: خبرنگار حوزه قرآن و عترت باید از تخصص رسانه ای و دینی همزمان برخوردار باشد.
 
37/19
Share/Save/Bookmark
کد مطلب : ۵۰۲۷
 


ارسال
 
انتشار یافته:
در صف انتشار:
۰
تکراری،غیرقابل انتشار:
۰